اسلامی، زینب (1387)، «مسالة ترس آگاهی در اندیشه کرکگور»،فصلنامه پژوهش های فلسفی کلامی، سال نهم، ش 3، ص 190-161.
ای، جاناتان (1385)، هایدگر و هستی و زمان، ترجمه اکبر معصومی بیگی، تهران، آگه.
باقری، خسرو (1389)، رویکردها و روش های پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت، تهران، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
خادمی، مهدی (1390)، «ارزیابی دیدگاه ملاصدرا و کرکگور دربارة صیرورت انسان»،معارف عقلی، سال 6، شماره 1، صص124-85.
چراغ سحر، نوشاد (1392)، «مرگ اندیشی از دیدگاه اونامونو و هایدگر»، اطلاعات حکمت و معرفت، ش9، صص43-40.
دهباشی، مهدی، رضائیان، مرضیه (1390)، «بررسی اندیشه های مولوی و کرکگور در باب خودشناسی»، مجله حکمت و فلسفه، سال هفتم، ش 2، صص 102-75.
کراوس، پیتر (1384)، «مرگ و مابعدالطبیعه، نیستی و معنای هستی در فلسفة هستی هایدگر»، ترجمه محمدسعید حنایی کاشانی، ارغنون، ش26 و 27، صص294-273.
مستعان، مهتاب (1386)، کی یر که گور، متفکر عارف پیشه، تهران، پرسش.
نقیب زاده، میر عبدالحسین (1387)، نگاهی به نگرش های فلسفی سده بیستم، تهران، طهوری.
هایدگر، مارتین ( 1389)، هستی و زمان، ترجمه عبدالکریم رشیدیان، تهران، نی.
Bialystok, L. (2009). Being yourself: Identity, metaphysics, and the search for authenticity (Doctoral dissertation, University of Toronto).
Craig, M., (2009), To be or not to be, understanding authenticity from an existential perspective, Existential analysis 20. 2: July.
Dix, T. M. (2004), Heidegger and peerpressure: falling, inauthenticity, and authenticity. A Poria vol. 14, no 1, pp 31- 44.
Flynn. R. Thomas (2006), Existentialism, A very shortintroduction. United states: Oxford university press.
Golomb, J (2005), The search of authenticity from Kierkegaard to Comus. London and New York: Rutledge.
Gravil, R. (2007), Existentialism, philosophy insighs, Humanitie-Ebook. co. ax. Tirril Hall, Tirril. penrith CA 10 2 jE
Heidegger, M. (1927), Sein Und Zeit, trans. J. Stambaugh, being and time New York: State university of New York press, 1996.
Kierkegaard, S (1959), The Journals, Trans by: Alexander Dru. Oxford university Press.
Kierkegaard, S (1960), That individual, In: Existentialism from Dostoevsky to Sartre. By: Walter. Kaufman. New York meridian books, Inc.
Kierkegaard, S (1973), The concept of dread, trans by Walter lowrie. USA: Princeton university press
Kierkegaard, S (1994), Fear and trembling, Trans by Walter lowrie. United stated: Everyman library
Kierkegaard, S (1962), The Present age, trans by Alexander Dru. Harper & Row: U. S. A
Magrini, j. (2006), Anxiety in Heidegger’s Being and Time: The Heidegger of Authenticity. Philosophy scholarship Paper. 15. http: //dc. cod. edu/ philosophy pub/15
Martin. J. M, Westphal. M. (1995), Kierkegaard in PostModernity, United States of America: Indiana University press.
Mareeva, E. V (2005), Kierkegaard, unity of soul through the power of choice, Russian studies in philosophy, vol. 44, No. 4 (spring 2005), PP 34-49
Matustík, M. J., & Westphal, M. (Eds.) (1995). Kierkegaard in Post/modernity. Indiana University Press.
Miars, R. D (2002). Existential authenticity: A foundational value for counseling. Counseling and Values, 46(3), 218-225
Mul hall, S (2005). Heidegger and Being and Time. London and New York: Routled.
Hall, H (2008), Love, and death: Kierkegaard and heidegeer on authentic and inauthentic human existence. an interdisciplinary journal of philosophy, 27, 1-4.
Prosser, B. Ward, A (2000), Kierkegaard and the internet: Existential reflections on education and community, Ethics and information technology2: 167-180.
Tomas, J, M (2006), On Authenticity, Thesis for degree of Master of Arts. University of Regina.
Tuttle, N, H (2005), The Crowd is Untruth, The Existential Critique of Mass Society the thought of Kierkegaard. Nietzsche, Heidegger and Ortega Y Gasset. New York: Peterlang Publishing.