ابن سینا، حسینبن عبدالله، (1960)،
الشفاء الهیات، مقدمۀ ابراهیم مدکور، قاهره، الهیئۀ العامۀ لشئون الماطبع الأمیریۀ.
ابن سینا، حسینبن عبدالله، (1418)، الهیات من کتاب الشفاء، حسنزادۀ آملی، قم، مکتبۀ الإعلام الإسلامی، مرکز نشر.
|
ابن سینا، حسینبن عبدالله، (1405)، الهیات شفا، تصحیح ابراهیم مدکور، قم، منشورات مکتبۀ آیۀ الله مرعشی النجفی.
|
ابن سینا، حسینبن عبدالله، ( 1404الف)، الشفاء الطبیعیات، تحقیق سعید زاید، قم، مکتبۀ آیۀ الله مرعشی النجفی.
|
ابن سینا، حسینبن عبدالله، ( 1405ب)، الشفاء المنطق، تحقیق سعید زاید، قم، مکتبۀ آیۀ الله مرعشی النجفی.
|
ابن سینا، حسینبن عبدالله، (1980)، عیون الحکمۀ، حققه و قدم له عبدالرحمن بدوی، کویت، وکاله المطبوعات، بیروت، دار قلم، الطبعۀ الثانیۀ.
|
ابن سینا، حسینبن عبدالله، (1383)، الهیات دانشنامۀ علایی، چاپ دوم، همدان، دانشگاه بوعلی سینا.
|
ابن سینا، حسینبن عبدالله، (1364)، النجاۀ، چاپ دوم، بیجا، مرتضوی.
|
ابن سینا، حسینبن عبدالله، (1379) النجاۀ، مقدمه و تصحیح محمدتقی دانش پژوه، چاپ دوم، تهران، دانشگاه تهران.
|
ابن سینا، حسینبن عبدالله، (1403)، تعلیقات، تحقق عبدالرحمن البدوی، قم، مکتبۀ الإعلام الإسلامی.
|
ابن سینا، حسینبن عبدالله، (1371)، المباحثات، توضیح مقدمه و تحقیق از محسن بیدارفر، قم، بیدار.
|
ابن سینا، حسینبن عبدالله، (1404ب)، الإلهیات الشفاء، قم، مکتبۀ المرعشی النجفی.
|
ابن سینا، حسینبن عبدالله، ( 1375)، الإشارات والتنبیهات، قم، البلاغه.
|
ابن سینا، حسینبن عبدالله، (1989)، الحدود، چاپ دوم، قاهره، الهیئۀ المصریۀ العامۀ الکتاب.
|
ارسطو، (1367)، متافیزیک، ترجمۀ شرف الدین خراسانی، تهران، گفتار.
|
افلاطون، (1382)، دورۀ آثار، (جمهوری)، محمدحسن لطفی، تهران، گفتار.
|
اکبریان، رضا، (1378)، بحثیتطبیقیدربارةوجودازدیدگاهابنسیناوملاصدرا، خردنامة صدرا، شمارة 18، ص 5- 17.
|
آکوئینی، توماس، (1381)، در باب هستی و ذات، فروزان راسخی، بیجا، نگاه معاصر.
|
ایلخانی، محمد، (1382)، تاریخ فلسفۀ قرون وسطی و رنسانس، تهران، سمت.
|
ایلخانی، محمد، (1380)، متافیزیک بوئتیوس، تهران، الهام.
|
ایلخانی، محمد، (1381)، جزوۀ وجود شناسیکلاسهای دکتری دانشگاه شهید بهشتی.
|
حائری یزدی، مهدی، (1384)، جستارهای فلسفی، (مجموعۀ مقالات)، چاپ اول، تهران، مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران.
|
حکمت، نصرالله، ( 1389)، متافیزیک ابن سینا، تهران، الهام.
|
وال، ژان، (1389)، مابعدالطبیعه، چاپ دوم، تهران، امیرکبیر.
|
ژیلسون، اتین، (1385)، هستی در اندیشۀ فیلسوفان، حمیدرضا طالب زاده با همکاری محمدرضا شمشیری و مقدمۀ کریم مجتهدی، تهران، حکمت.
|
دادجو، ابراهیم، (1391)، وجود و موجود از منظر ابن سینا و توماس آکوئینی، تهران، فرهنگ و اندیشۀ اسلامی.
|
داوری اردکانی، رضا، (1374)، فلسفه چیست؟، چاپ دوم، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی.
|
ذبیحی، محمد، (1389)، فلسفۀ مشاء با تکیه بر اهم آراء ابن سینا، چاپ چهارم، تهران، سمت.
|
طباطبایی، سید محمدحسین، (1362)، بدایۀ الحکمۀ، قم، مؤسسۀ النشر الإسلامی التابعۀ لجماعۀ المدرسین.
|
فارابی، ابونصر، (1986)، الحروف، مقدمه و تحقیق محسن مهدی، بیروت، دارالمشرق.
|
فارابی، ابونصر، ( 1405)، فصوص الحکم، تحقیق شیخ محمدحسن آل یاسین، چاپ دوم، قم، انتشارات بیدار.
|
قوام صفری، مهدی، (1387)، نظریۀ صورت در فلسفۀ ارسطو، چاپ دوم، تهران، حکمت.
|
کاکایی، مستانه، (1386)، مفهوم خدا از نظر توماس آکوئینی، پایاننامۀ کارشناسیارشد دانشگاه شهید بهشتی.
|
کندی، (1387)، مجموعه رسائل کندی، محمود یوسف ثانی، تهران، علمی و فرهنگی.
|
مصباح، محمدتقی، (1391)، مشکات، شرح الهیات شفاء، چاپ دوم، ج 1، قم، مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
|
مصباح، محمدتقی، (1386)، مشکات، شرح الهیات شفاء، ج2 ، قم، مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
|
Aquinas Thomas, (1952), Summa theological, Daniel j.sullivan part1,by Encyclopedia Britannica, Inc, New york,London, Toronto.
|
Aquinas Thomas, (1961), Commentary on the Metaphysics, Translated by John P. Rowan, Chicago.
|
Aristotle, (1955), Categories, translated by E. M. Edghill, the works of Aristotle, edited by W. D. Ross, London, Oxford university press.
|
Joseph Owens, (1978), The Doctrine of Being in the AristotelianMetaphysics, Pontifical institute of mediaeval studies Toronto Canada, third edition.
|
De Wulf, Maurice, (1959),system of Thomas Aquinas, Dover Publication, INC.New york.
|
Gilson, Etienne, (1966),Philosophy Christian of s .Thomas Aquinas, Random House, New york.
|
Mcinerny, Ralph (1971),, the logic of analogy an interpretation of st. Thomas Aquinas, university of Notre Dame martinus. Nijhoff, the Hague.
|
Wipple, John. F, (1998), the Cambridge companion of Aquinas, Kretzmann Norman and stump Eleonore, university presses Cambridge.
|