[1] ارسطو، (1378)، اخلاق نیکوماخوس، ترجمۀ محمدحسن لطفی، تهران، انتشارات طرح نو.
[2] افلاطون، (1380)، دورۀ آثار، ترجمۀ محمدحسن لطفی، تهران، انتشارات خوارزمی.
[3] بینای مطلق، سعید، (1383)، «زیبایی و وجود نزد افلوطین»، عرفان ایران، شمارۀ 21.
[4] بینای مطلق، سعید، (1387)، «زیبایی و وجود نزد افلاطون»، نامۀ مفید، شمارۀ 68، ص 122-
109.
[5] پاپاس، نیکلاس؛ راس، استفن دیوید؛ اِرتسن یان. ا .، (1386)، «زیبایی»، زیباشناخت، شمارة 17، ص 94- 63.
[6] ربیعی، هادی، پازوکی، شهرام، (1390)، «مفهوم زیبایی نزد توماس آکوئینی»، فصلنامۀ اندیشۀ دینی دانشگاه شیراز، شمارۀ 40، ص 92- 69.
[7] ریتر،گروندر، گابریل (سرویراستاران)، (1389)، فرهنگنامة تاریخی مفاهیم فلسفه، ج 1: فلسفۀ هنر، ترجمه و ویراستاری محمدرضا حسینی بهشتی، بهمن پازوکی، تهران، مؤسسة پژوهشی حکمت و فلسفة ایران، مؤسسة فرهنگی پژوهشی نوارغنون.
[8] ژیمنز، مارک، (1390)، زیباشناسی چیست؟، ترجمة محمدرضا ابوالقاسمی، تهران، نشر ماهی.
[9] سوانه، پیر، (1389)، مبانی زیباشناسی، ترجمۀ محمدرضا ابوالقاسمی، تهران، نشر ماهی.
[10] کوماراسوامی، آناندا، (1389) ، هنر و نمادگرایی سنتی، ترجمة صالح طباطبایی، تهران، فرهنگستان هنر و مؤسسة تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری «متن».
[11] نصری، امیر، (1390)، «مبانی متافیزیکی زیبایی در آثار دیونیسیوس مجعول و تأثیر آن بر زیباییشناسی مسیحی»، کیمیای هنر، شمارة 1، ص 48- 39.
[12] Aertsen, JAN A. (1991), "Beauty in the Middle Ages: A Forgotten Transcendental?", Medieval Philosophy and Theology, 1:68-97.
[13] Aquinas, Thomas, (2007), Commentary on Dionysius' On the Divine Names, translated by Ananda Coomaraswamy, in Figures of Speech or Figures of Thought?, World Wisdom, Bloomington, Indiana.
[16] Dionysius, (1920),On The Divine Names and The Mystical Theology, translated by C. E. Rolt, NewYork, The Macmilian Company.
[17] Goris, Wouter & Aertsen, Jan, "Medieval Theories of Transcendentals", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Summer 2013 Edition), Edward N. Zalta (ed.),
[18] Stolnitz, Jerome, (1961), "On the Significance of Lord Shaftesbury in Modern Aesthetic Theory", The Philosophical Quarterly , vol.11, No. 43, p: 97-113
[19] Tatarkiewicz,W.(2005), History of Aesthetics, Vol. 1: Ancient Aesthetics and Vol. 2: Medieval Aesthetics, continuum.
[20] Thomae De Aquino, Opera Omnia,