[1] ابن سینا، حسین بن عبدالله، (1384)، الاشارات و التنبیهات، شرح طوسی و محاکمات رازی، تحقیق: کریم فیضی، قم، مؤسسۀ مطبوعات دینی.
[2] ابن سینا، حسین بن عبدالله، (1978 م)، الإنصاف، کویت، وکالة المطبوعات.
[3] ابن سینا، حسین بن عبدالله، (1404ه.الف)، التعلیقات، قم، مکتب الاعلام الاسلامی.
[4] ابن سینا، حسین بن عبدالله، (بی تا)، الرسائل (رسالة العشق)، قم، انتشارات بیدار.
[5] ابن سینا، حسین بن عبدالله، (بی تا)، الرسائل (عیون الحکمة)، قم، انتشارات بیدار.
[6] ابن سینا، حسین بن عبدالله، (1404ه.ب)، الشفا (الالهیات)، قم، کتابخانۀ آیتالله مرعشی نجفی.
[7] ابن سینا، حسین بن عبدالله، (1370)، القانون فی الطب، ترجمۀ عبدالرحمن شرفکندی، تهران، انتشارات سروش.
[8] ابن سینا، حسین بن عبدالله، (1379)، النجاة من الغرق فی بحر الضلالات، تهران، انتشارات دانشگاه تهران.
[9] ابنسینا، حسین بن عبدالله، (1999 م)، النکت و الفوائد فی العلم الطبیعی، در: مجموعه الفلسفه الاسلامیة، زیر نظر: فوادسزکین، فرانکفورت(آلمان)، منشورات معهد تاریخ العلوم العربیة و الاسلامیة.
[10] ابن سینا، حسین بن عبدالله، (1363)، مبدأ و معاد، تهران، انتشارات دانشگاه تهران.
[11] ابنعربی، محی الدین، (1367)،الرسائل(رسالة الغوثیة)، تصحیح: نجیب مایل هروی، تهران، انتشارات مولی.
[12] ابنعربی، محی الدین، (1364)، الفصوص الحکم، شرح تاجالدین حسین بن حسن خوارزمی، تهران، انتشارات مولی.
[13] ابنعربی، محی الدین، (1993 م)، کتاب المعرفه، تحقیق: سعید عبد الفتاح، بیروت، دارالمتنبی.
[14] ابنمنظور، (1988 م)، لسان العرب، بیروت، دار احیاء التراث العربی.
[15] ابن فارس، (بی تا)، معجم مقاییس اللغة، تحقیق: عبدالسلام محمد هارون، قم، دارالکتب العلمیة.
[16] تهانوی، محمدعلی، (1996 م)، کشاف اصطلاحات الفنون، لبنان، انتشارات ناشرون.
[17] خادمی، عینالله، «جستاری دربارۀ چیستی لذت از منظر ابن سینا»، مجله فلسفه و کلام اسلامی، دانشکدۀ الهیات دانشگاه تهران، شمارۀ 1، بهار و تابستان 1389.
[18] خلف تبریزی، محمدحسین، (1380)، برهان قاطع، تهران، انتشارات نیما.
[19] دیلمی، ابوالحسن، (1390)، عطف الألف المألوف علی اللام المعطوف، ترجمۀ قاسم انصاری، قزوین، انتشارات سایه گستر.
[20] سجادی، جعفر، (1361)، فرهنگ علوم عقلی، تهران، انجمن اسلامی حکمت و فلسفۀ ایران.
[21] سهروردی، شهابالدین، (1381)، حقیقة العشق، به کوشش: حسین مفید، تهران، انتشارات مولی.
[22] شیرازی، محمد بن ابراهیم (ملاصدرا)، (1382)، شرح و تعلیقه بر شفا (الهیات)، تهران، انتشارات بنیاد حکمت اسلامی صدرا.
[23] شیرازی، محمد بن ابراهیم (ملاصدرا)، (1360)، الشواهدالربوبیة، مقدمۀ جلال الدین آشتیانی، مشهد، انتشارات دانشگاه مشهد.
[24] شیرازی، محمدمعصوم، (1374)، طرائق الحقائق، تهران، انتشارات سنایی.
[25] قشیری، (1361)، رسالۀ قشیریه، تصحیح: بدیعالزمان فروزانفر، تهران، انتشارات علمی و فرهنگی.
[26] قونوی، صدرالدین، (1389)، اعجاز البیان فی تأویل أم القرآن، ترجمة محمد خواجوی، تهران، انتشارات مولی.
[27] مجمع اللغة العربیۀ، (2004 م)، معجم الوسیط، مصدر، مکتبة الشروق الدولیۀ.
[28] کاشانی، عزالدین، (1386)، مصباح الهدایۀ و مفتاح الکفایۀ، تصحیح: جلال الدین همایی، تهران، انتشارات هما.
عین الله خادمی، اکرم باغخانی (شهریور 1393) تبیین دیدگاه هستیشناسانة ابنسینا پیرامون عشق سوم (پنجم), 69-84