آشتیانی، سید جلالالدین، (1381)، شرح بر زاد المسافر، قم، بوستان کتاب.
ابن سینا، حسین بن عبدالله، (1375)، النفس من کتاب الشفاء، تحقیق: حسن حسنزادۀ آملی، قم، بوستان کتاب.
ابن سینا، حسین بن عبدالله، (1430)، طبیعیات الشفاء، تحقیق: ابراهیم مدکور، قم، ذوىالقربى.
ابن سینا، حسین بن عبدالله، (بیتا)، المنطق من الشفاء، تحقیق: ابراهیم مدکور، قم، کتابخانۀ آیت الله مرعشی نجفی.
ابن سینا، حسین بن عبدالله، (١٣٧١)، المباحثات، تحقیق: محسن بیدار فر، قم، بیدار.
ابن سینا، حسین بن عبدالله، (بیتا)، التعلیقات، تحقیق: عبد الرحمن بدوی، قم، مکتب الإعلام الإسلامی.
ابن سینا، حسین بن عبدالله، ( 1385)، الالهیات من کتاب الشفاء، تحقیق: حسن حسنزادۀ آملى، چاپ دوم، قم، بوستان کتاب.
ابن سینا، حسین بن عبدالله، (۱۳۶۴)، النجات من الغرق فی بحر الضلالات، تحقیق: محمد تقی دانش پژوه، تهران، دانشگاه تهران.
ارسطو، (۱۳۸۵)، مابعدالطبیعه، مترجم: محمد حسن لطفی، تهران، طرح نو.
رزمگیر، میثم و انتظام، سید محمد، (۱۳۹۲)، قوۀ خیال و ادراک خیالى از دیدگاه ابن سینا و سهروردى، قم، معرفت فلسفی.
رحیم پور، فروغ السادات، (۱۳۸۵)،
مبانی و آثار مجرد یا مادی بودن قوۀ خیال از دیدگاه ابن سینا، سهروردی و ملاصدرا، اصفهان، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی.
سبزوارى، هادى، (1384)، شرح المنظومه، تحقیق: حسن حسنزادۀ آملى، قم، ناب.
سهروردى، شهابالدین، (1372)، مجموعه مصنفات، تحقیق: هنرى کربن، تهران، مؤسسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگى.
شیرازى، صدرالدین، (١٩٨١)، الحکمة المتعالیة فىالاسفار العقلیة الاربعۀ، تحقیق: امینی و امید، بیروت، دار احیاء التراث العربى.
شیرازى، صدرالدین، (1382)، الشواهد الربوبیة فی المناهج السلوکیّة، تحقیق: سید جلالالدین آشتیانى، قم، بوستان کتاب.
طباطبائى، محمدحسین، (1424)، نهایةالحکمة، تحقیق: عباسعلى زراعى سبزوارى، قم، مؤسسة النشر الاسلامی.
کاپلستون، فردریک، (1375)، تاریخ فلسفه، ترجمه: سید جلالالدین مجتبوى، تهران، شرکت انتشارات علمی فرهنگی.
لاهیجی، عبد الرزاق بن علی، (1383)، گوهر مراد، تحقیق: زینالعابدین قربانی لاهیجی، تهران، سایه .
میرداماد، محمد باقر بن محمد، (۱۳۶۷)، القبسات، تحقیق: مهدى محقق، تهران، دانشگاه تهران.
نصیر الدین طوسی، محمد بن محمد، (بیتا)، شرح الاشارات و التنبیهات، قم، دفتر نشر الکتاب.
یزدانی، عباس، (۱۳۹۰)، مقایسۀ دیدگاه ابن سینا و ملاصدرا در مورد تجرد خیال و ارتباط آن با معاد جسمانی، اصفهان، الهیات تطبیقی.