1. ابن ترکه، صائن الدین، (1381)، تمهید القواعد، به اهتمام استاد حسن زاده آملی، قم، انتشارات الف لا میم.
2. ابن عربی، (بی تا)، الفتوحات المکیه، بیروت، دار الصادر.
3. آشتیانی، سید جلال الدین، (1378)، منتخباتی از آثار حکمای الهی ایران، ج1، قم، دفتر تبلیغات حوزه علمیه.
4. آملی، سید حیدر، (1352)، المقدمات من کتاب نص النصوص فی شرح فصوص الحکم، به اهتمام هانری کربن و عثمان یحیی، ج 1، تهران.
5. افلاطون، (1357)، دوره آثار افلاطون، ج 6، ترجمه محمد حسن لطفی، تهران، انتشارات خوارزمی.
6. افلوطین، (1366)، دوره آثار فلوطین تاسوعات، ترجمه محمد حسن لطفی، تهران، خوارزمی.
7. توکلی، غلامحسین، (1386)، «الهیات سلبی»، نامه حکمت، سال پنجم، شماره 1، بهار و تابستان، ص 91- 118.
8. جندی، (1372)، شرح فصوص الحکم، چاپ سید جلال الدین آشتیانی، مشهد، انتشارات دانشگاه.
9. جیلی، عبدالکریم بن ابراهیم، (بی تا)، الانسان الکامل فی معرفة الاواخر و الاوائل، بیروت، دار الفکر.
10. علیزمانی، امیر عباس، (1387) سخن گفتن از خدا، تهران، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشة اسلامی.
12. قونوی، صدرالدین، (1390)، رسالة النصوص، چاپ حامد ناجی، قم، آیت اشراق.
13. قونوی، صدرالدین، (1363)، مفتاح غیب الجمع و الوجود در: مصباح الانس، تهران، انتشارات فجر.
14. قیصری، داود، (1375)، شرح فصوص الحکم، چاپ سید جلال الدین آشتیانی، تهران، انتشارات علمی و فرهنگی.
15. کاکایی، قاسم و بحرانی، اشکان، (1387)، «مبانی نظری الهیات سلبی» نامه مفید، ش 68، آبان، ص 123- 140.
16. یاسپرس، کارل، فلوطین، (1363)، ترجمة محمد حسن لطفی، تهران، انتشارات خوارزمی.
17. یزدانپناه، یدالله، (1389)، مبانی و اصول عرفان نظری، قم، انتشارات موسسة آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
18. Armstrong, A.H.(1967) " The One and intellect" In The Cambridge history of later Greek and early Medieval Philosophy, Cambridge.